• +93 89 74 00
  • info@traeningshuset-lind.dk

Motivation

Motivation

Jeg træner nogle timer om ugen, udover mine hold selvfølgelig (før Corona). Jeg kan egentlig godt lide at træne, men lige som alle andre, så er min motivation heller ikke altid i top. Det kan virke lige så uoverskueligt for mig, som det kan for alle andre.


Jeg er ret bevist om hvad der fungerer og ikke fungerer for mig mht. træning.


Det fungerer ikke at træne om aftenen, der kan jeg bare ikke komme afsted, hvilket nok også er et spørgsmål om prioritering. Men jeg bliver altså også super frisk af at træne om aftenen. Så det påvirker også min søvn i en ret dårlig retning. Så morgentræning er lige mig! Det passer mig rigtig fint at få afleveret ungerne, og så igang med træningen. Det er en god start på dagen, og jeg kan mærke forskel på hvor meget energi jeg har, hvis jeg har trænet om morgenen eller hvis jeg først træner senere (eller slet ikke træner). Jeg har helt klart mest energi, er meget mere frisk og skarp i løbet af dagen, når jeg har trænet om morgenen.


Hvis jeg en dag skubber min træning til senere, så går jeg og skubber den mere og mere… Og nogle gange får jeg slet ikke trænet fordi jeg har skubbet den så meget. Endnu en god grundt til at træne om morgenen – så bliver den gjort.


Jeg skal helst ikke have planlagt hvad jeg skal træne. Jeg er mest til de spontane træninger, hvor jeg varmer op, og så beslutter jeg mig der, hvad det egenligt er jeg har lyst til. Nogle gange er det gammeldags tung styrketræning, andre gange noget mere funktionel træning, og andre gange bliver jeg bare ved med at varme op, og laver kredsløbstræning i hele mit træningspas.
Mine motivationsfaktorer :

  • At mærke effekten af træning og den efterfølgende friskhed og energi det giver.
  • At se at jeg bliver stærkere, kan løfte tungere håndvægte, kan løbe hurtigere eller længere. Generelt, at mærke den effekt som træning giver mig, er med til at presse og motivere mig til at fortsætte.
  • Mit pulsur motiverer mig helt vildt når jeg er igang! Der findes mange typer af ure, men mit giver mig point når jeg træner, og jo højere pulsen er over længere tid, jo flere point. 500 point SKAL der nåes på et træningspas (mine egne regler🤩), så hvis de ikke er nået efter 20 minutter på et løbebånd, så må jeg jo fortsætte i 30 minutter – sådan er reglerne jo😜 Den giver mig også stjerner, hvilket alle jo ved er vigtigt 🤩🤣 Så hvis jeg får 100 point giver det 1 stjerne, 500 point giver det 2 stjerner, 1000 point 3 stjerner, og der er en ekstra stjerne hvis jeg når mit daglige antal skridt (13.000). Ved godt det lyder lidt noller – men hva’ – det virker jo🤩
  • En sidste ting der også motiverer mig, er at have et mål. I nogle år har jeg kørt Fjorden rundt (cykelløb på 105 km). Det ligger altid i juni, så månederne forinden skal der bare trædes i pedalerne, for sidste års tid, skal altid slåes. I år er jeg også “kommet til” at melde mig til Ladies Mudrace sammen med min bedre halvdel i TræningsHuset, Lene (et forhindringsløb på 7,4 km). Jeg aner ikke hvad det er jeg helt præcist har meldt mig til, men er sikker på at det bliver mega sjovt. Men for at gennemføre, skal der jo trænes.
traeningshuset

Leave a Reply