• +93 89 74 00
  • info@traeningshuset-lind.dk

Holdbeskrivelse

Holdbeskrivelse

 


Læs mere om dit nye yndlings hold:

 

Stram Op: Her arbejdes med alle kroppens muskler. Vi bruger kroppens egen vægt eller små redskaber – såsom håndvægte, elastikker o.lign. En time hvor konditionen opbygges og alle uanset alder, køn og kropsbygning kan være med.

 

HIIT: også kaldet Høj Intensitets Interval Træning, består af korte og intensive træningspas. Det består også af skiftende arbejds- og hvileperioder. På HIIT kan du forbedre din kondition eller øge din fedtforbrænding med henblik på et evt. vægttab. Med HIIT behøver du kun 30 minutter for at du har forbrændt en masse kalorier. Pulsen er høj under hele undervisningsperioden og alle kan være med, uanset alder, form og fysik. Man bestemmer selv intensiteten udfra de instruktioner man får gennem undervisningen.

Cirkeltræning: På dette hold træner vi cirkeltræning i holdsalen. Træningen er effektiv og har fokus på at udfordre dig på styrke, balance, stabilitet, funktionalitet og core. Øvelserne udføres med egen kropsvægt som modstand eller vægtskiver i alle størrelser. Øvelserne kan indstilles efter funktionsniveau, så alle niveauer bliver udfordret – du kan selv vælge om træningen bliver nem, moderat eller rigtig hård.

 

BIKE: Holdet er indendørs cykling til musik på en stationær cykel. Intensiteten styres af dig selv via. ændring i belastningen. Der er temposkift samt stående og siddende kørsel. BIKE er effektiv for forbrændingen og konditionen. Holdet er en sjov og inspirerende time for dig, der vil forbedre din udholdenhed og øge din forbrænding

 

Hjertehold: TræningsHusets Hjertehold består af opvarmning på cykler, konditions træning samt lettere styrketræning i vores holdsal eller i vores cirkeltrænings område. Alt træning sker under hensyntagen til den enkeltes formåen. Formålet med træning på Hjerteholdet, er at forbedre dit kredsløb, opnå større udholdenhed samt lære dine fysiske reaktioner og grænser at kende. Holdet er vejledt af TræningsHusets fysioterapeut.

 

Seniortræning: Holdet kan kun benyttes hvis du har Senior 60+ medlemskabet. Holdet er hensynstagende til alle deltagere, men effektiv træning. Vi træner hele kroppen og bruger kroppens egen vægt eller små redskaber – såsom håndvægte, elastikker o.lign.

 

Yin Yoga: Yin er ifølge gammel kinesisk filosofi, yangs modsætning. I den vestlige verden lever de fleste af os et travlt, udadvendt liv. Alt dette er yangkvaliteter, mens yin står for det indadvendte, rolige og tilbagetrukne. Yin yoga består derfor af blide, dybe stræk, som holdes længe, ofte i flere minutter. Åndedrættet bruges aktivt. Det tillader musklerne at give slip på spændinger, og samtidig smidiggøres led og bindevæv. I yin yoga er der ikke fokus på at træne eller udfordre musklerne. Tværtimod handler det om at give musklerne og hele kroppen en tiltrængt åndehul og en mulighed for at give slip på spændinger og stress. Yin yoga er bedst på en kold krop, og alle kan være med.

 

Mave/Ryg + Puls:  Her træner vi udelukkende øvelser for mave og ryg. Der er fokus på styrke- og stabilitetstræning. Holdet er for alle og intensiteten kan let tilpasses den enkelte deltager. Holdet varer 45 minutter og der startes altid op med pulstræning efterfulgt udelukkende af Mave/Ryg træning.

 

Mave/Ryg: Her træner vi udelukkende øvelser for mave og ryg. Der er fokus på styrke- og stabilitetstræning. Holdet er for alle og intensiteten kan let tilpasses den enkelte deltager. Holdet varer 30 minutter og det anbefales at der varmes op inden start.

 

PilYo: Holdet er et mix af Yoga og Pilates. Kroppen kommer ud i yderstillinger, hvor du kan forbedre din smidighed. Samtidigt er der fokus på balance og styrkelse af kroppens muskulatur. Holdet er for alle.

 

Rehabiliteringshold (kræver et separat medlemskab): TræningsHusets Rehabiliteringshold er for alle der har brug for skånsom træning, lige meget om det er fysiske skader (knæ, hofte, skulder, ryg osv.) eller om man har cancer eller KOL. Der er fokus på træning med ligesindede som har brug for hensynstagen træning, samt det sociale. Vi har 2 hold om ugen – tirsdag og torsdag kl. 10.00-11-15. Der er altid fagpersonale til stede som kan være behjælpelig med progression i øvelserne eller kontrollere at de bliver gennemført korrekt. Træningen er hensynstagen og tilpasses efter den enkeltes niveau. Se priser under “MEDLEMSSKABER”.

 

BørneFitness (kræver et separat medlemskab): TræningsHusets BørneFitness hold er for alle mellem 9 & 13 år. Der trænes på samme måde som mor og far gør når de er på hold i centret, blot med mindre modstand og med mere leg i træningen. Der er altid uddannede instruktører som varetager træningen, og der er stor fokus på at træningen udføres korrekt. Træningen er hver mandag kl. 17.00-18.00 samt onsdag kl. 16.00-17.00. Se priser under “MEDLEMSSKABER”. Henvendelse i centret for hvornår vi starter ny sæson op.