• +93 89 74 00
  • info@traeningshuset-lind.dk

Holdbeskrivelse

Holdbeskrivelse

 


Læs mere om dit nye yndlings hold:

 

Cirkeltræning: På dette hold træner vi cirkeltræning i holdsalen. Træningen er effektiv og har fokus på at udfordre dig på styrke, balance, stabilitet, funktionalitet og core. Øvelserne udføres med egen kropsvægt som modstand eller vægtskiver i alle størrelser. Øvelserne kan indstilles efter funktionsniveau, så alle niveauer bliver udfordret – du kan selv vælge om træningen bliver nem, moderat eller rigtig hård.

 

Stram Op: Her arbejdes med alle kroppens muskler. Vi bruger kroppens egen vægt eller små redskaber – såsom håndvægte, elastikker o.lign. En time hvor konditionen opbygges og alle uanset alder, køn og kropsbygning kan være med.

 

HIIT: også kaldet Høj Intensitets Interval Træning, består af korte og intensive træningspas. Det består også af skiftende arbejds- og hvileperioder. På HIIT kan du forbedre din kondition eller øge din fedtforbrænding med henblik på et evt. vægttab. Med HIIT behøver du kun 30 minutter for at du har forbrændt en masse kalorier. Pulsen er høj under hele undervisningsperioden og alle kan være med, uanset alder, form og fysik. Man bestemmer selv intensiteten udfra de instruktioner man får gennem undervisningen.

Holdet varer i 30 minutter.

 

Hatha Yoga: Hatha Yoga er for dig, der ønsker at forbedre din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. De klassiske yogastillinger gennemgås i et roligt tempo. Målet med timen er at strække og styrke kroppen samt at løsne spændinger. Denne form for yoga er til dig, som ønsker at arbejde med dybere stillinger og stræk.

 

BIKE: Holdet er indendørs cykling til musik på en stationær cykel. Intensiteten styres af dig selv via. ændring i belastningen. Der er temposkift samt stående og siddende kørsel. BIKE er effektiv for forbrændingen og konditionen. Holdet er en sjov og inspirerende time for dig, der vil forbedre din udholdenhed og øge din forbrænding.

 

Seniortræning: Holdet kan kun benyttes hvis du har Senior 60+ medlemskabet. Holdet er hensynstagende til alle deltagere, men effektiv træning. Vi træner hele kroppen og bruger kroppens egen vægt eller små redskaber – såsom håndvægte, elastikker o.lign.

 

Yin Yoga: Yin er ifølge gammel kinesisk filosofi, yangs modsætning. I den vestlige verden lever de fleste af os et travlt, udadvendt liv. Alt dette er yangkvaliteter, mens yin står for det indadvendte, rolige og tilbagetrukne. Yin yoga består derfor af blide, dybe stræk, som holdes længe, ofte i flere minutter. Åndedrættet bruges aktivt. Det tillader musklerne at give slip på spændinger, og samtidig smidiggøres led og bindevæv. I yin yoga er der ikke fokus på at træne eller udfordre musklerne. Tværtimod handler det om at give musklerne og hele kroppen en tiltrængt åndehul og en mulighed for at give slip på spændinger og stress. Yin yoga er bedst på en kold krop, og alle kan være med.

 

Mave/Ryg: Her træner vi udelukkende øvelser for mave og ryg. Der er fokus på styrke- og stabilitetstræning. Holdet er for alle og intensiteten kan let tilpasses den enkelte deltager.

Holdet varer 45 minutter.

 

Mave/Ryg + Puls: Holdet er det samme som Mave/Ryg, men med meget mere pulstræning inkluderet i holdet.

Holdet varer 45 minutter

 

G.O.P hold – GenOPtræningshold:

G.O.P Afspænding: TræningsHusets G.O.P Afspændings hold er for dig der oplever fysiske spændinger i kroppen, primært i nakke, skuldre og ryg. Holdet består af undervisning i strækøvelser samt øvelser der kan hjælpe et stramt bindevæv og afhjælpe eventuellehovedpiner. Holdet afsluttes altid med en øvelse for den mentale afspænding, eks. en meditation eller en åndedrætsøvelse. På denne måde opnår du både fysisk og mental afspænding.

Holdet varer 45 minutter.

 

G.O.P Ryg: Har du rygproblemer eller begyndende gener og besvær med ryggen? Så er TræningsHusets G.O.P Ryg hold, holdet for dig. Der bliver undervist i øvelser som holder ryggen stræk og smidig, og øvelserne kan være med til at lette dine gener og forebygge at de bliver værre.

Holdet varer i 45 minutter.

 

G.O.P Hjerte: Efter en hjerteoperation eller en blodprop i hjertet, er det yderst vigtigt at dyrke regelmæssigt motion fremadrettet. Når du motionerer regelmæssigt, vil din krop opnå en række fordele der mindsker risikoen for hjerteproblemer. Bl.a. kan dit kredsløb forbedres, dit blodtryk kan falde og din hjerterytme kan blive mere stabil. TræningsHusets G.O.P Hjerte hold består af opvarmning, konditionstræning samt lettere styrketræning under hensyntagen til den enkeltes formåen. Formålet med træning på G.O.P Hjerte holdet, er at forbedre dit kredsløb, opnå større udholdenhed samt lære dine fysiske reaktioner og grænser at kende.

 

G.O.P Efterfødsel: En fødsel og ikke mindst en graviditet er en fysisk oplevelse, der slider hårdt på kroppen. TræningsHusets G.O.P Efterfødsels hold er lavet til dig, så du kan komme i form igen. Vi arbejder med grundig træning af mave, skuldre, ryg og bækkenbund, som har brug for særlig fokus efter en fødsel og en graviditet. Træningen er skånsom og der tages hensyn til den enkelte persons fysiske formåen og evt. delte mavemuskler. Vi anbefaler at du har fået grønt lys af din læge for at starte træningen op, inden du melder dig på holdet. Der er selvfølgelig plads til at du har din baby med til træningen, og der er også mulighed for at benytte TræningsHusets ammerum, hvor der også er mulighed for at varme en flaske i centrets mikroovn.

Holdet varer i 45 minutter.

 

G.O.P Knæ & Hofte: Et hold til dig der trænger til at styrke dine knæ og/eller dine hofter. På G.O.P Knæ & Hofte, vil der primært blive undervist i øvelser med fokus på styrke, stabilitet og balance. Øvelserne tilpasses den enkeltes problematik, og er skånsom overfor både knæ og hofter.

Holdet varer i 45 minutter.

 

G.O.P. BabyMotorik: Ønsker du at stimulere dit barns udvikling? Måske leder du efter en fysisk aktivitet du kan lave sammen med dit barn, som kombinerer leg, læring og udvikling.

Babymotorik henvender sig til børn mellem 2-12 mdr.  Babymotorik er en blanding af at lave gymnastik og tumle, – motorik og bevægelse for børn og deres forældre. Gennem gode kropslige oplevelser giver du dit barn et solidt fundament for videre udvikling. Babymotorik varetages af veluddannede instruktører.

Holdet varer 45 minutter.

 

Andre hold:

Rehabiliteringshold (kræver et separat medlemskab): TræningsHusets Rehabiliteringshold er for alle der har brug for skånsom træning, lige meget om det er fysiske skader (knæ, hofte, skulder, ryg osv.) eller om man har cancer eller KOL. Der er fokus på træning med ligesindede som har brug for hensynstagen træning, samt det sociale. Vi har 2 hold om ugen – tirsdag og torsdag kl. 10.00-11-15. Der er altid fagpersonale til stede som kan være behjælpelig med progression i øvelserne eller kontrollere at de bliver gennemført korrekt. Træningen er hensynstagen og tilpasses efter den enkeltes niveau. Se priser under “MEDLEMSSKABER”.

 

BørneFitness (kræver et separat medlemskab): TræningsHusets BørneFitness hold er for alle mellem 9 & 13 år. Der trænes på samme måde som mor og far gør når de er på hold i centret, blot med mindre modstand og med mere leg i træningen. Der er altid uddannede instruktører som varetager træningen, og der er stor fokus på at træningen udføres korrekt. Træningen er hver mandag og onsdag kl. 16.00-17.00. Se priser under “MEDLEMSSKABER”. Sæson opstart : 3/9-2018.